flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

У ВОАС впроваджується підсистема «Електронний суд»

31 березня 2017, 10:06

Українська держава намагається не відставати від технічного прогресу та від світових лідерів у запровадженні електронного судочинства.
Концепція «Електронний суд» була розроблена в Україні у 2012 році, а з 2013 р. в Україні діє Концепція галузевої програми інформатизації судів загальної юрисдикції та інших установ судової системи, котра була погоджена в рамках Національної програми інформатизації.

11 грудня 2014 року Радою суддів України затверджена нова Стратегія розвитку судової системи в Україні на 2015–2020 роки, напрям якої присвячений розвитку електронного правосуддя.

Електронне правосуддя спрямоване на забезпечення прозорості та доступності правосуддя, на підвищення якості роботи судів та значну економію державних коштів.
Основна мета проекту «Електронний суд» полягає в налагодженні процесу оперативного обміну інформацією в електронному вигляді між судовими установами, учасниками судового процесу, а також іншими державними структурами.

Відповідно до Наказу Державної судової адміністрації України від 23 березня 2017 року № 367 «Про проведення дослідної експлуатації підсистеми «Електронний суд» у пілотних судах» у Вінницькому окружному адміністративному суді з 1 квітня 2017 року буде запроваджено застосування проекту «Електронний суд».

Відтепер, учасникам судового процесу, щоб надіслати електронний документ до ВОАС через проект «Електронний суд» необхідно мати  доступ до Інтернету  та виконати наступні дії:

•    Зайти на сайт mail.gov.ua;

 

•    Зареєструвати персональний електронний Кабінет Користувача з прив’язаним до нього ЕЦП, заповнивши відповідну реєстраційну форму.

•    Для формування (створення) позовної заяви, заяви, скарги чи клопотання у розділі «Подати заяву/скаргу» необхідно обрати та заповнити відповідну форму заяви.

 

•    Завантажити та додати до заяви додатки у форматі PDF (у тому числі скан-копії  документів).

 

•    Розмір єдиного файлу не може перевищувати 50 МБ.

•    Підписати сформований Підсистемою документ ЕЦП.

 

Підписаний документ у вигляді єдиного файлу автоматично надсилається до суду. Про відправку електронного документа до суду Користувачу Підсистемою автоматично надсилається відповідне повідомлення, в якому зазначається дата та час відправки електронного документа. Дата відправки електронного документа до суду є датою подачі такого документа до суду.

Після успішної відправки файлу Користувач може відслідковувати стан надходження та реєстрації документа в суді.

 

 

Відомості про доставку документа до суду та його реєстрація відповідальною особою суду в АСДС надсилаються Користувачу в автоматичному режимі.

Окрім того, користувач має можливість сплатити судовий збір у режимі он-лайн засобами Кабінету під час формування відповідного документа для суду. При цьому інформація про сплачений судовий збір автоматично додається до файлу позовної заяви.

Варто знати, що після реєстрації Кабінету, вхід до нього та авторизація Користувача здійснюється за допомогою ЕЦП.

Звертаємо увагу, що процесуальні або інші документи, що стосуються розгляду судових справ та подаються до суду учасниками судового процесу в електронній формі, формуються (створюються, редагуються, долучаються) і засвідчуються ЕЦП учасника судового процесу засобами персонального електронного кабінету Користувача.

Скористайтеся можливостями електронного доступу до правосуддя та відчуйте переваги такого обміну інформацією!