Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Михайло Жернаков взяв участь у конференції «Юридична освіта в Україні: зміст і методика викладання юридичних дисциплін», яка відбулася 14 – 16 листопада 2013 року у м. Києві.
Даний захід організовано Українською Правничою Фундацією спільно з Міністерством освіти і науки України, Київським національним університетом імені Тараса Шевченка та Координатором проектів ОБСЄ в Україні в рамках проекту «Підтримка удосконалення юридичної освіти та розвитку освіти з прав людини в Україні».
Під час конференції учасники обговорили підходи до вдосконалення змісту та методики викладання юридичних дисциплін, основні виклики й методи оцінювання якості юридичної освіти, а також схвалили відповідні рекомендації.
Крім того, за результатами конференції, зокрема, були прийняті й рекомендації щодо викладання предмету «Адміністративна юстиція» серед низки предметів, обов’язкових для опанування студентами освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр», так само як і погоджена рекомендована програма цього курсу.
З-поміж іншого в рекомендаціях конференції містяться такі позиції щодо викладання курсу «Адміністративна юстиція»:
1. Вивчення дисципліни «Адміністративна юстиція» повинно відбуватися після успішного освоєння курсів «Адміністративне право», «Судоустрій» і «Цивільний процес». Незважаючи на те, що адміністративне судочинство є повноцінною галуззю процесуального права, методологічно краще його вивчати на основі знань про побудову судової системи, а також про цивільне судочинство.
2. Метою курсу «Адміністративна юстиція» є оволодіння студентом правозахисним інструментарієм адміністративної юстиції, розуміння призначення і витоків цього механізму, його місця у системі захисту прав людини.
3. Опанувавши навчальну дисципліну «Адміністративна юстиція», студент повинен:
- розуміти завдання і принципи, на яких заснована адміністративна юстиція;
- уміти ідентифікувати місце української моделі адміністративної юстиції на тлі основних світових моделей;
- розуміти передумови запровадження адміністративного судочинства і створення адміністративних судів в Україні;
- уміти правильно визначати справи адміністративної юрисдикції і відмежовувати їх від інших категорій справ, встановлювати підсудність справи адміністративним судам;
- уміти застосовувати принципи і норми адміністративного судочинства;
- володіти навичками звернення до адміністративного суду та участі у розгляді справи;
- розуміти принципи адміністративної процедури як критерії судової оцінки діяльності публічної адміністрації, а також вміти аргументовано застосовувати ці критерії;
- розуміти критерії якісного судового рішення та володіти навичками аналізу судових рішень в адміністративних справах;
- знати, як забезпечити виконання судового рішення в адміністративній справі;
- розуміти роль альтернативних способів вирішення адміністративних спорів та вміти обирати належний спосіб, мати навички застосування різних альтернативних способів вирішення адміністративних спорів.
Повідомляє прес-служба ВОАС